آموزش تعمیر و رفع نشتی شیلنگ ماشین لباسشویی
نوشته شده توسط : تعمیرکار

آخرین چیزی که وقتی با آن سبد لباس‌های کثیف به ماشین لباسشویی خود رفتید، انتظار داشتید، گودال‌های آب در همه جا وجود داشته باشد.

 

نشتی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی معمولاً مقصر این آشفتگی است، اما آنها بسیار بیشتر از یک ناراحتی هستند. شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شکسته می تواند باعث آسیب فاجعه بار به اموال شما و هزینه های گران قیمت تعمیر شود. تا زمانی که نشتی را رفع نکنید، آب همچنان به داخل خانه شما می ریزد. اگر در تعطیلات یا محل کار دور هستید، این می تواند به معنای سیل گسترده، صحبت های طولانی با نماینده بیمه خود و حتی ساخت و سازهای جدید به دلیل آسیب آب باشد!

برای عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا و سرویس ماشین لباسشویی با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

بنابراین، مهم است که شلنگ ماشین لباسشویی نشتی را در اسرع وقت تعمیر کنید و به دنبال علائم پیری شلنگ خود باشید تا در وهله اول از شکستگی آن جلوگیری کنید.

علائم نشتی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما

شما احتمالا متوجه خواهید شد که چه زمانی ماشین لباسشویی نشتی دارید. تمام آب را خواهید دید که از شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی در سراسر کف نشت می کند!

 

شیلنگ ها در نهایت فرسوده می شوند و فقط برای چند سال مفید هستند، بنابراین مهم است که هر چند ماه یکبار آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در آینده نشتی (و سیل) احتمالی ندارید. ترک خوردگی، ساییدگی یا هر آسیب دیگری خبر بدی برای شیلنگ ها است. اگر هر یک از این موارد را روی شیلنگ های خود مشاهده کردید، زمان تعویض آنها فرا رسیده است.

 

دلایل ماشین لباسشویی شما

شلنگ تخلیه نشتی دارد

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به چند دلیل می تواند یک وسیله مفید را به یک کابوس تبدیل کند که رایج ترین آنها عبارتند از:

 

شلنگ شما فرسوده شده است ...

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما برای همیشه دوام نمی آورد. در واقع، آنها فقط پنج سال دوام می آورند تا اینکه نیاز به تعویض داشته باشند. حتی اگر شیلنگ شما هنوز در شرایط اولیه به نظر می رسد، ممکن است خرابی در بیرون مشهود نباشد تا زمانی که واقعا ترک بخورد.

 

اگر در حال حاضر شیلنگ‌های لاستیکی دارید، آن‌ها را برای گزینه‌های بافته شده فولادی جایگزین کنید. سبک‌های لاستیکی قدیمی‌تر نسبت به شیلنگ‌های بافته فولادی احتمال شکستگی بیشتری دارند. با نوشتن تاریخ نصب روی شلنگ، به خود کمک کنید آخرین باری را که شیلنگ های خود را تعویض کرده اید، به یاد بیاورید تا بتوانید در مسیر تعویض شیلنگ بمانید.

 

اتصال شلنگ ماشین لباسشویی نشتی دارد...

اگر اتصال شلنگ آب بین واشر و دیوار قطع شود، ممکن است نشت آب رخ دهد. شیلنگ می تواند به دلیل ارتعاشات مداوم چرخه ماشین لباسشویی شل شود. اگر مشکوک هستید که نشتی ماشین لباسشویی شما ناشی از شل بودن اتصال شلنگ است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شلنگ را سفت کنید.

 

یا واشرها آسیب دیده اند...

واشر یا مهر و موم نیز ممکن است فرسوده شده باشند. واشرها روی شلنگ پرکننده آب می‌نشینند و از خروج آب اطمینان می‌دهند. با این حال، زمان باعث می‌شود که شکل اصلی ماشین لباسشویی تغییر کند و آب از آن عبور کند و باعث نشتی شود، بنابراین تعویض واشرها زمانی که فرم خود را از دست می‌دهند بسیار مهم است. خوشبختانه، واشر و مهر و موم به راحتی قابل تعویض هستند و می توان آنها را در فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کرد.

 

مراحل تعویض شلنگ ماشین لباسشویی

قبل از اینکه بتوانید شلنگ ماشین لباسشویی نشتی خود را تعمیر کنید، ابتدا باید بررسی کنید که منبع نشتی کدام شیلنگ است. در حالی که نشتی به شیلنگ های تخلیه و پر کردن رایج است، ماشین های لباسشویی انواع مختلفی از شیلنگ دارند، برخی خارجی و برخی داخلی.

 

ابتدا، نشتی اتصال شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را با بررسی اتصالات پشت ماشین بررسی کنید. هر چیزی را که شل به نظر می رسد سفت کنید. اگر به نظر می رسد که هیچ یک از این شیلنگ های خارجی نشتی نداشته باشد، ممکن است مقصر با شیلنگ های داخلی دراز بکشد.

 

ماشین لباسشویی خود را از منبع برق جدا کنید و کابینت را باز کنید یا پنل دسترسی را از پشت باز کنید. داخل واشر حاوی شلنگ‌های داخلی زیادی است، بنابراین مطمئن شوید که هر کدام را برای هر گونه آسیبی که می‌تواند باعث نشتی شود بررسی کنید. چشمان خود را برای سرنخ هایی مانند رسوبات کلسیم یا زنگ نگه دارید.

 

اگر شیلنگ آسیب دیده پیدا کردید، باید آن را تعویض کنید. هر چند نگران نباشید - این در واقع یک فرآیند بسیار سریع است! این مراحل را برای تعویض شلنگ خارجی ماشین لباسشویی دنبال کنید تا در کمترین زمان یک ماشین لباسشویی بدون نشتی داشته باشید.

 

مرحله 1

مواد خود را جمع آوری کنید، از جمله یک سطل، انبردست لغزنده، و (البته) شلنگ جایگزین. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ماشین لباسشویی خود را از منبع برق آن جدا کرده و شیر آب سرد و گرم را ببندید.

 

گام 2

هر شیلنگ خارجی از جمله شیلنگ تامین آب را از ماشین لباسشویی جدا کنید. از سطل برای جلوگیری از ریختن آب استفاده کنید.

 

مرحله 3

شلنگ های جدید خود را دوباره به دستگاه وصل کنید. به یاد داشته باشید که شلنگ آب سرد را با اتصال آب سرد و شیلنگ آب گرم را با اتصال آب گرم مطابقت دهید.

 

مرحله 4

سر دیگر شیلنگ ها را به منبع آب پیچ کنید، دوباره شیلنگ آب سرد را با اتصال آب سرد و شیلنگ آب گرم را با اتصال آب گرم مطابقت دهید.

 

مرحله 5

پس از اتصال شیلنگ ها، دریچه های آب را دوباره روشن کنید و نشتی را تست کنید.

 

چه زمانی با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید

مانند هر مشکل لوله کشی خانه، مهم است که محدودیت های خود را به عنوان یک صاحب خانه بدانید. اگر بخواهید شلنگ ماشین لباسشویی نشتی خود را با ابزارهای اشتباه تعمیر کنید، واقعاً می تواند مشکل را بدتر کند!

 

اگر شیلنگ های خارجی شما همچنان نشت می کند، یا اگر نشتی داخلی است و رفع آن برای شما دشوار است، باید به متخصصان مجرب لوله کشی مانند فاضلاب و تخلیه سریع مراجعه کنید. ما برای سال‌ها به صاحبان خانه‌ها در منطقه ساکرامنتو کمک می‌کنیم تا ماشین‌های لباس‌شویی خود را به خوبی کار کنند. همین امروز با ما تماس بگیرید و ما می توانیم شروع به بازگرداندن لوله کشی خانه شما به حالت کار کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: